Driver du företag eller är marknadsanvsvarig och vill kunna mäta kvaliteten på er digitala marknadsföring? Då är Google Tag Manager verktyget för dig. Med Google Tag Manager kan du hantera alla era script och trigga händelser mot dina olika mätsystem som t.ex. Google Analytics när en användare t.ex. genomför ett köp eller fyller i ett kontaktformulär – detta kallas för en konvertering.
Fördelarna med Google Tag Manager
Förenklar scripthantering: GTM gör det enkelt att lägga till och uppdatera script för Google Ads, Google Analytics och andra tredjeparts-script utan att ändra koden på din webbplats.
Snabba laddningstider: Eftersom GTM låter dig hantera alla dina script på en plats, kan detta minska laddningstider för din webbplats.
Få bättre data: GTM minskar risken för fel vid manuell kodning och säkerställer att dina data insamlingar är korrekta och pålitliga.
Användarvänligt: GTM är utformat för att vara användarvänligt, vilket innebär att du inte behöver vara en utvecklare för att kunna använda det effektivt.
Test & Felsökning: GTM inkluderar funktioner som gör det möjligt att testa och felsöka varje tag innan det går live, vilket säkerställer att allt fungerar som det ska.
Få insikter direkt om vilken trafik som konverterar
Komma Igång med Google Tag Manager & målspårning
Oliwer Brewitz
Kundansvarig & Projektledare
Vill du få hjälp med Google Tag Manager?
Kontakta mig idag för att boka in ett första möte så berättar jag mer om hur vi kan hjälpa just ditt företag och lämna ett prisförslag.
Maila mig på oliwer@affiliated.se eller ring på +46 704 55 14 48