Öka er synlighet & få fler affärer

Ultimata guiden till Google Ads

Lär dig om Google Ads och hur det kan hjälpa ditt företag öka er trafik & sälja mer

> Google Ads-guide

Hur vi arbetar med Google Ads

Sökmarknadsföring ligger i vårt DNA

Affiliated är en professionell Google Ads-byrå där sök genomsyrar allt vi gör. Vi har hjälpt många företag genom åren att öka sin försäljning via Google och har sökmarknadsföring som vår kärnkompetens. Vårt team består av erfarna strateger, analytiker, skribenter och webbanalytiker som hjälper alltifrån lokala tjänsteföretag till, B2B-företag och e-handlare att ta fram & implementera skräddarsydda Google Ads-strategier.

Vi skapar säljande kundresor med användarupplevelsen och era affärsmål i fokus. Vi ser kombinerar vår kunskap med SEO och sätter grunden för er digitala strategi eftersom ni med hjälp av SEO skapar relevanta landningssidor som sen kan användas som kampanjsidor för Google Ads. Webbplatsens struktur sätter grunden för hur ni strukturerar era kampanjer, definierar & kommunicerar ert erbjudande vilket skapar bättre förutsättningar att konvertera kunder på er webbplats då ni får en tydligare röd tråd genom hela er kundresa.

Kontakta oss idag för att få en kostnadsfri offert anpassad efter era affärsmål. Ring oss på 0704 55 14 48 eller maila get@affiliated.se.

Vi sätter användaren i fokus

När vi jobbar med sökmotormarkandsföring utgår vi alltid utifrån att sätta användarens sökintention i första rummet. Det är för att Googles algoritmer är utformade utifrån grundfilosofin att ge användaren rätt svar så snabbt som möjligt.

I grund och botten vill Google leverera relevanta sökträffar i sökresultatet eftersom det ökar förtroendet för deras annonser. Och eftersom det är Googles viktigaste affär och kommer det därför alltid vara deras främsta prioritet.

Vi utgår därför alltid utifrån att skapa nischade och avgränsade kampanjer som leder användare till relevanta landningssidor som bemöter användarnas förväntningar och sökintention.

Maximera er annonsering med hjälp av AI

Vårt erfarna team har i samband med AI:s framfart tagit fram unika processer och rutiner som effektiviserar vårt arbete och maximerar avkastningen på era Google Ads-investeringar så ni kan bli konkurrenskraftigare i en digitaliserad värld – med allt tuffare konkurrens. De företag som först anammar nya metoder och hoppar på AI-vågen är de som kommer bli mest konkurrenskraftiga & lyckas de kommande åren.

Kontakta oss för offert & hjälp med Google Ads

Kontakta oss idag för att ett första möte så ni kan berätta mer om ert företag och det ni erbjuder så tar vi fram ett skräddarsytt förslag på hur vi kan hjälpa er synas på topplaceringarna på Google..  

Du når oss enklast på 0704 55 14 48 eller via mail på get@affiliated.se

Vår arbetsprocess

1. Kundintervju

VI inleder alltid våra samarbeten med en kundintervju där ni får berätta mer om ert företag och tjänsterna ni erbjuder. Således får vi lära oss mer om er målgrupp och deras utmaningar.

2. Sökordsanalys

Därefter genomför vi en sökordsanalys baserat på era viktigaste tjänster och främsta konkurrenter. Sökordsanalysen revideras i samråd med er innan vi påbörjar strategiarbetet.

3. Kampanjuppsättning

Vi sätter upp en optimerad kampanjstruktur som baserar sig på er webbplats innehåll och användarnas sökintention. Detta ger kampanjen en ökad relevans och lönsamhet.

4. Mätning

Vi sätter därefter upp mätning som delas med er så ni kan följa arbetet och utvärdera hur många förfrågningar eller köp som kommer från våra gemensamma kampanjer.

5. Analys & Optimering

Nu börjar det riktiga arbetet. Vi utesluter irrelevanta sökord och A/B-testar annonser, målgrupper och mer för att sänka förvärvskostnaden och öka konverteringarna.

6. Rapportering

Utöver löpande optimeringsarbete får ni självklart rapporter skickade till er med kampanjernas prestation och resultat med förändring över tid så ni ser att arbetet går åt rätt håll.

Våra bästa tips för att lyckas med Google Ads

Sätt användaren i fokus

Google strävar efter att så snabbt som möjligt erbjuda relevanta svar gentemot sina användare. Det innebär att en webbplats och annonskampanj som fokuserar på användarna och användarvänlighet också kommer gynnas i sitt resultat. Genom att annonsera på relevanta sökfraser och ge användarna en bra användarupplevelse har du goda förutsättningar för att dina kampanjer ska resultera i lönsamhet.

Skapa en relevant kampanjstruktur

Strukturen för dina SEM-kampanjer är avgörande för deras framgång. Det är viktigt att skapa en välorganiserad och lättanvänd struktur som är baserad på dina affärsmål och målgrupp. På kampanjnivå bestäms budgivningsstrategi, geografisk inriktning och budget för kampanjens mål. 

Rätt upplevelse baserat på sökfrågan

För att lyckas med SEM behöver du försöka förstå användarens sökintention, ge dem rätt användarupplevelse (UX) och erbjudanden för att uppfylla deras behov. Detta innebär att du behöver skapa attraktiva erbjudanden, annonstexter och landningssidor som matchar användarens förväntningar.

Ställ hypoteser, testa, utvärdera & optimera

SEM-kampanjer kräver kontinuerlig testning och optimering för att uppnå sitt fulla potential. Kontinuerlig uppföljning av dina kampanjer och kritiska ändringar hjälper dig att förbättra dina annonsers prestanda och uppnå dina affärsmål med lönsamhet. För att lyckas i ett ständigt föränderligt medielandskap gäller det att löpande utvärdera, testa och optimera sina kampanjer.

Prioritera kvalitet framför kvantitet

Quality Score är ett mätresultat av relevansen mellan dina annonstexter, sökord och landningssidor. Genom att ha hög kvalitet på dina annonsgrupper och kampanjer premieras du med lägre klickkostnader vilket i sin tur ökar dina chanser att skapa lönsamma kampanjer. Vice versa gäller om du inte skapar relevanta och kvalitativa kampanjer – oorganiserade kampanjer leder till högre klickkostnader vilket försvårar dina chanser att bli lönsam.

Håll koll på konkurrenterna

Att hålla koll på dina konkurrenter kan hjälpa dig att ligga steget före och identifiera nya möjligheter. Förutom dina viktigaste sökord finns det olika verktyg för att genomföra omfattande konkurrensanalyser för deras sökkampanjer.

Bli en vinnare med longtail ord

Ett longtail ord är ett längre och mer specificerat sökord vilket också innebär att användaren oftast har hunnit göra mer research och därmed är närmare ett köpbeslut. Bland sökord som ibland har lägre sökvolymer men en högre konverteringsgrad hittar man oftast de riktiga vinnarna som ger bäst avkastning. 

Missa inte dina landningssidor

Förutom kampanjstruktur, sökord och annonser behöver du även se över dina landningssidor. Har den en trovärdig design? Besvarar den användarens frågor för att de ska kunna genomföra ett köp? Vilken enheter surfar dina besökare in ifrån? Hur ser upplevelsen ut på mobil / dator?

Utvalda referenser

Kundrecensioner

SEO och sociala medier

Vi behövde hjälp med både SEO och Meta Ads, och Affiliated levererade verkligen. Vår synlighet online har ökat dramatiskt och vi har fått fler leads än någonsin. Superproffsiga!

Elin M.

Marknadsansvarig

Google Ads

Våra Google Ads-kampanjer har presterat bättre sedan vi började arbeta med Affiliated. De optimerade våra annonser och hjälpte oss att strukturera om vårt konto så vi får ut mer av budgeten. Fantastiskt arbete!

Peter J.

VD

Webbdesign och SEO

Oliwer med team redesignade vår hemsida och förbättrade vår SEO. Vi har fått många positiva kommentarer om den nya designen och vår ranking har förbättrats avsevärt. Ett stort tack till teamet!

Karin T.

Salongsägare

Apputveckling och webbutveckling

Behövde en integrerad lösning med både en app och en hemsida. Affiliated skötte hela processen felfritt och vi är mycket imponerade av resultatet. Appen och hemsidan fungerar perfekt tillsammans.

Mikael R.

VD på Transportföretag

Sociala medier marknadsföring

Vi anlitade Oliwer & Markus för att hantera våra Meta Ads och vi är supernöjda. De har hjälpt oss att öka både enagemang & försäljning. Vi är mycket nöjda!

Lisa H.

Marknadschef

Hemsida, SEO & Google Ads

Affiliated tog hand om vår SEO, webbutveckling och Google Ads. Vi har sett en fantastisk ökning i både trafik och konverteringar. Deras team är proffsiga och lyhörda för våra behov. Rekommenderar dem varmt!

Anna P.

VD på Rekryteringsbolag

Webbutveckling

Vi behövde en ny hemsida och valde Affiliated för jobbet. De skapade en användarvänlig och snygg hemsida som verkligen representerar vårt varumärke. Mycket nöjda med deras arbete!

Erik N.

Grundare & Försäljningschef

Google Ads och Meta Ads

Vi har ökat våra onlineförsäljningar tack vare Affiliateds expertis inom Google Ads och Meta Ads. De hjälper oss att nå rätt målgrupp och optimera våra kampanjer med grymt bra resultat!

Maria K.

CMO på E-handelsföretag

Apputveckling

Behövde hjälp med att utveckla en app för mitt företag, och Affiliated levererade verkligen. Hela processen var smidig och proffsig, och appen fungerar precis som vi tänkt oss. Tack för ett grymt jobb!

Johan L.

VD på Bemanningsbolag

SEO & webbdesign

Jag anlitade Affiliated för SEO och webbdesign, och resultatet var över förväntan! Min hemsida ser inte bara fantastisk ut, men vi har också sett en markant ökning i trafik. Rekommenderas starkt!

Emma S.

Managementkonsult

Kontakta oss vid frågor eller för att begära offert

Har du en fråga kring våra tjänster, hur vi arbetar eller vill du ha en offert på ett samarbete? Du når oss enkelt genom att maila till get@affiliated.se, ring oss på +46 704 55 14 48 eller fylla i kontaktformulär nedan så hör vi av oss för att boka in en digitalt möte.

Aktivera JavaScript i din webbläsare för att slutföra detta formulär.