Öka er synlighet & få fler affärer
Ultimata guiden till Google Ads
Lär dig om Google Ads och hur det kan hjälpa ditt företag öka er trafik & sälja mer
Hur vi arbetar med Google Ads
Sökmarknadsföring ligger i vårt DNA
Affiliated är en professionell Google Ads-byrå där sök genomsyrar allt vi gör. Vi har hjälpt många företag genom åren att öka sin försäljning via Google och har sökmarknadsföring som vår kärnkompetens. Vårt team består av erfarna strateger, analytiker, skribenter och webbanalytiker som hjälper alltifrån lokala tjänsteföretag till, B2B-företag och e-handlare att ta fram & implementera skräddarsydda Google Ads-strategier.
Vi skapar säljande kundresor med användarupplevelsen och era affärsmål i fokus. Vi ser kombinerar vår kunskap med SEO och sätter grunden för er digitala strategi eftersom ni med hjälp av SEO skapar relevanta landningssidor som sen kan användas som kampanjsidor för Google Ads. Webbplatsens struktur sätter grunden för hur ni strukturerar era kampanjer, definierar & kommunicerar ert erbjudande vilket skapar bättre förutsättningar att konvertera kunder på er webbplats då ni får en tydligare röd tråd genom hela er kundresa.
Kontakta oss idag för att få en kostnadsfri offert anpassad efter era affärsmål. Ring oss på 0704 55 14 48 eller maila get@affiliated.se.
Vi sätter användaren i fokus
När vi jobbar med sökmotormarkandsföring utgår vi alltid utifrån att sätta användarens sökintention i första rummet. Det är för att Googles algoritmer är utformade utifrån grundfilosofin att ge användaren rätt svar så snabbt som möjligt.
I grund och botten vill Google leverera relevanta sökträffar i sökresultatet eftersom det ökar förtroendet för deras annonser. Och eftersom det är Googles viktigaste affär och kommer det därför alltid vara deras främsta prioritet.
Vi utgår därför alltid utifrån att skapa nischade och avgränsade kampanjer som leder användare till relevanta landningssidor som bemöter användarnas förväntningar och sökintention.
Maximera er annonsering med hjälp av AI
Vårt erfarna team har i samband med AI:s framfart tagit fram unika processer och rutiner som effektiviserar vårt arbete och maximerar avkastningen på era Google Ads-investeringar så ni kan bli konkurrenskraftigare i en digitaliserad värld – med allt tuffare konkurrens. De företag som först anammar nya metoder och hoppar på AI-vågen är de som kommer bli mest konkurrenskraftiga & lyckas de kommande åren.
Kontakta oss för offert & hjälp med Google Ads
Kontakta oss idag för att ett första möte så ni kan berätta mer om ert företag och det ni erbjuder så tar vi fram ett skräddarsytt förslag på hur vi kan hjälpa er synas på topplaceringarna på Google..
Du når oss enklast på 0704 55 14 48 eller via mail på get@affiliated.se.
Vår arbetsprocess
1. Kundintervju
VI inleder alltid våra samarbeten med en kundintervju där ni får berätta mer om ert företag och tjänsterna ni erbjuder. Således får vi lära oss mer om er målgrupp och deras utmaningar.
2. Sökordsanalys
Därefter genomför vi en sökordsanalys baserat på era viktigaste tjänster och främsta konkurrenter. Sökordsanalysen revideras i samråd med er innan vi påbörjar strategiarbetet.
3. Kampanjuppsättning
Vi sätter upp en optimerad kampanjstruktur som baserar sig på er webbplats innehåll och användarnas sökintention. Detta ger kampanjen en ökad relevans och lönsamhet.
4. Mätning
Vi sätter därefter upp mätning som delas med er så ni kan följa arbetet och utvärdera hur många förfrågningar eller köp som kommer från våra gemensamma kampanjer.
5. Analys & Optimering
Nu börjar det riktiga arbetet. Vi utesluter irrelevanta sökord och A/B-testar annonser, målgrupper och mer för att sänka förvärvskostnaden och öka konverteringarna.
6. Rapportering
Utöver löpande optimeringsarbete får ni självklart rapporter skickade till er med kampanjernas prestation och resultat med förändring över tid så ni ser att arbetet går åt rätt håll.
Våra bästa tips för att lyckas med Google Ads
Sätt användaren i fokus
Google strävar efter att så snabbt som möjligt erbjuda relevanta svar gentemot sina användare. Det innebär att en webbplats och annonskampanj som fokuserar på användarna och användarvänlighet också kommer gynnas i sitt resultat. Genom att annonsera på relevanta sökfraser och ge användarna en bra användarupplevelse har du goda förutsättningar för att dina kampanjer ska resultera i lönsamhet.
Skapa en relevant kampanjstruktur
Strukturen för dina SEM-kampanjer är avgörande för deras framgång. Det är viktigt att skapa en välorganiserad och lättanvänd struktur som är baserad på dina affärsmål och målgrupp. På kampanjnivå bestäms budgivningsstrategi, geografisk inriktning och budget för kampanjens mål.
Rätt upplevelse baserat på sökfrågan
För att lyckas med SEM behöver du försöka förstå användarens sökintention, ge dem rätt användarupplevelse (UX) och erbjudanden för att uppfylla deras behov. Detta innebär att du behöver skapa attraktiva erbjudanden, annonstexter och landningssidor som matchar användarens förväntningar.
Ställ hypoteser, testa, utvärdera & optimera
SEM-kampanjer kräver kontinuerlig testning och optimering för att uppnå sitt fulla potential. Kontinuerlig uppföljning av dina kampanjer och kritiska ändringar hjälper dig att förbättra dina annonsers prestanda och uppnå dina affärsmål med lönsamhet. För att lyckas i ett ständigt föränderligt medielandskap gäller det att löpande utvärdera, testa och optimera sina kampanjer.
Prioritera kvalitet framför kvantitet
Quality Score är ett mätresultat av relevansen mellan dina annonstexter, sökord och landningssidor. Genom att ha hög kvalitet på dina annonsgrupper och kampanjer premieras du med lägre klickkostnader vilket i sin tur ökar dina chanser att skapa lönsamma kampanjer. Vice versa gäller om du inte skapar relevanta och kvalitativa kampanjer – oorganiserade kampanjer leder till högre klickkostnader vilket försvårar dina chanser att bli lönsam.
Håll koll på konkurrenterna
Att hålla koll på dina konkurrenter kan hjälpa dig att ligga steget före och identifiera nya möjligheter. Förutom dina viktigaste sökord finns det olika verktyg för att genomföra omfattande konkurrensanalyser för deras sökkampanjer.
Bli en vinnare med longtail ord
Ett longtail ord är ett längre och mer specificerat sökord vilket också innebär att användaren oftast har hunnit göra mer research och därmed är närmare ett köpbeslut. Bland sökord som ibland har lägre sökvolymer men en högre konverteringsgrad hittar man oftast de riktiga vinnarna som ger bäst avkastning.
Missa inte dina landningssidor
Förutom kampanjstruktur, sökord och annonser behöver du även se över dina landningssidor. Har den en trovärdig design? Besvarar den användarens frågor för att de ska kunna genomföra ett köp? Vilken enheter surfar dina besökare in ifrån? Hur ser upplevelsen ut på mobil / dator?
Kundrecensioner
Kontakta oss vid frågor eller för att begära offert
Har du en fråga kring våra tjänster, hur vi arbetar eller vill du ha en offert på ett samarbete? Du når oss enkelt genom att maila till get@affiliated.se, ring oss på +46 704 55 14 48 eller fylla i kontaktformulär nedan så hör vi av oss för att boka in en digitalt möte.