Effektiv & mätbar marknadsföring

Annonsera på Google Ads

Sälj mer genom att bli hittad när dina kunder söker efter dina produkter eller tjänster

Google Ads-Byrå i Stockholm

Att komma igång med sökannonsering är idag enklare än någonsin men för att skapa lönsamma kampanjer krävs kunskap & erfarenhet. Vi har över +10 års erfarenhet av Google Ads där vi samlat på oss kompetensen som krävs för att maximera nyttan av AI och arbeta datadrivet med de aktuella algoritmerna. Detta för att ni ska kunna skapa skalbara kampanjer och få ut maximalt av er annonsbudget. Vi följer kontinuerligt utvecklingen av annonsprodukter på Google och de trender som finns för att maximera avkastningen (ROI) på era annonskampanjer.

Med Affiliated som er dedikerade Google Ads-byrå kan ni känna er trygga med att ni annonserar på relevanta fraser med säljande annonser som ständigt analyseras och optimeras med en datadriven approach. Vi är specialister på SEM och vill växa tillsammans med våra kunder och gör alltid vårt bästa för att ni ska få ut maximalt av era Google Ads-kampanjer. Vi engagerar oss i er kundresa för att skapa bästa möjliga förutsättningar att driva fler affärer till er verksamhet.

Få en kostnadfri Google Ads-analys

Referenscase

Case 1: Tjänsteföretag

Senaste 3 månader vs samma period föregående år
Senast uppdaterad: 2023-12-16

%

Klick

%

Kostnad / konvertering

%

Konverteringar

%

CTR

Case 2: E-handel

Senaste 3 månader vs samma period föregående år
Senast uppdaterad: 2023-12-16

%

Klick

%

CTR

%

Konverteringar

%

Kostnad

Case 3: Finansbolag

Senaste 3 månader vs samma period föregående år
Senast uppdaterad: 2023-12-16

%

Klick

%

CTR

%

Konverteringar

%

Kostnad per konvertering

Kontakta oss idag så berättar vi mer!

Oliwer Brewitz
Kundansvarig & Projektledare

+46 704 55 14 48
oliwer@affiliated.se

Vår filosofi inom Google Ads

Sätt användaren i fokus

Google strävar efter att så snabbt som möjligt erbjuda relevanta svar gentemot sina användare. Det innebär att en webbplats och annonskampanj som fokuserar på användarna och användarvänlighet också kommer gynnas i sitt resultat. Genom att annonsera på relevanta sökfraser och ge användarna en bra användarupplevelse har du goda förutsättningar för att dina kampanjer ska resultera i lönsamhet.

Skapa en relevant kampanjstruktur

Strukturen för dina SEM-kampanjer är avgörande för deras framgång. Det är viktigt att skapa en välorganiserad och lättanvänd struktur som är baserad på dina affärsmål och målgrupp. På kampanjnivå bestäms budgivningsstrategi, geografisk inriktning och budget för kampanjens mål. 

Rätt upplevelse baserat på sökfrågan

För att lyckas med SEM behöver du försöka förstå användarens sökintention, ge dem rätt användarupplevelse (UX) och erbjudanden för att uppfylla deras behov. Detta innebär att du behöver skapa attraktiva erbjudanden, annonstexter och landningssidor som matchar användarens förväntningar.

Ställ hypoteser, testa, utvärdera & optimera

SEM-kampanjer kräver kontinuerlig testning och optimering för att uppnå sitt fulla potential. Kontinuerlig uppföljning av dina kampanjer och kritiska ändringar hjälper dig att förbättra dina annonsers prestanda och uppnå dina affärsmål med lönsamhet. För att lyckas i ett ständigt föränderligt medielandskap gäller det att löpande utvärdera, testa och optimera sina kampanjer.

Prioritera kvalitet framför kvantitet

Quality Score är ett mätresultat av relevansen mellan dina annonstexter, sökord och landningssidor. Genom att ha hög kvalitet på dina annonsgrupper och kampanjer premieras du med lägre klickkostnader vilket i sin tur ökar dina chanser att skapa lönsamma kampanjer. Vice versa gäller om du inte skapar relevanta och kvalitativa kampanjer – oorganiserade kampanjer leder till högre klickkostnader vilket försvårar dina chanser att bli lönsam.

Håll koll på konkurrenterna

Att hålla koll på dina konkurrenter kan hjälpa dig att ligga steget före och identifiera nya möjligheter. Förutom dina viktigaste sökord finns det olika verktyg för att genomföra omfattande konkurrensanalyser för deras sökkampanjer.

Bli en vinnare med longtail ord

Ett longtail ord är ett längre och mer specificerat sökord vilket också innebär att användaren oftast har hunnit göra mer research och därmed är närmare ett köpbeslut. Bland sökord som ibland har lägre sökvolymer men en högre konverteringsgrad hittar man oftast de riktiga vinnarna som ger bäst avkastning. 

Missa inte dina landningssidor

Förutom kampanjstruktur, sökord och annonser behöver du även se över dina landningssidor. Har den en trovärdig design? Besvarar den användarens frågor för att de ska kunna genomföra ett köp? Vilken enheter surfar dina besökare in ifrån? Hur ser upplevelsen ut på mobil / dator?

Vill du hellre bli uppringd?

Vi sköter er annonsering på Google Ads

Den främsta fördelen med att arbeta med oss är att vi tar ett helhetsgrepp över er annonsering på Google. Alltifrån att sätta upp kampanjstrukturer där ni får ökad relevans & bättre kontroll på era budgeter, till optimering av annonser & landningssidor samt målspårning av trafiken.

För oss räcker det inte att stirra sig blint på sökord och annonstexter utan man behöver se över hela kundresan och se till att design, innehåll och erbjudanden stämmer överens med användarens sökintention för att få ut maximalt av sin annonsering på Google.

Vi har lång erfarenhet av att skapa säljande kundresor med trovärdig webbdesign och webbcopy som konverterar.

Tveka inte att kontakta oss om du vill anlita en SEM-byrå som bryr sig om din affär och vill växa tillsammans med ditt bolag!

Vår arbetsprocess

1. Kundintervju

VI inleder alltid våra samarbeten med en kundintervju där ni får berätta mer om ert företag och tjänsterna ni erbjuder. Således får vi lära oss mer om er målgrupp och deras utmaningar.

2. Sökordsanalys

Därefter genomför vi en sökordsanalys baserat på era viktigaste tjänster och främsta konkurrenter. Sökordsanalysen revideras i samråd med er innan vi påbörjar strategiarbetet.

3. Kampanjuppsättning

Vi sätter upp en optimerad kampanjstruktur som baserar sig på er webbplats innehåll och användarnas sökintention. Detta ger kampanjen en ökad relevans och lönsamhet.

4. Mätning

Vi sätter därefter upp mätning som delas med er så ni kan följa arbetet och utvärdera hur många förfrågningar eller köp som kommer från våra gemensamma kampanjer.

5. Analys & Optimering

Nu börjar det riktiga arbetet. Vi utesluter irrelevanta sökord och A/B-testar annonser, målgrupper och mer för att sänka förvärvskostnaden och öka konverteringarna.

6. Rapportering

Utöver löpande optimeringsarbete får ni självklart rapporter skickade till er med kampanjernas prestation och resultat med förändring över tid så ni ser att arbetet går åt rätt håll.

Kontakta oss idag så berättar vi mer!

Oliwer Brewitz
Kundansvarig & Projektledare

+46 704 55 14 48
oliwer@affiliated.se

Vad vi erbjuder

Detta ingår alltid

  • Kundintervju
  • Sökordsanalys
  • Kampanjuppsättning
  • Löpande analys, optimering & A/B-testning av annonser
  • Rapportering

Tillval

  • Implementation av Google Analytics 4 + Google Tag Manager
  • Konfiguration av målspårning
  • Dynamiska sökannonser
  • Produktion av Displayannonser & Shopping-feed
  • Google Display
  • Google Shopping
  • Google Performance Max

Frågor & Svar

Vad är en SEM-byrå?

SEM står för Search Engine Marketing och en SEM-byrå är ett företag som hjälper andra företag med marknadsföring på Google.

I vår bransch brukar man framförallt räkna det till företag som jobbar med annonsering på Google.

Annonsering på Google innefattar flera produkter bl.a:

  • Annonser i sökresultatet
  • Annonser på Google Maps
  • Shopping-annonser i sökresultatet
  • Displayannonser i Googles annonsnätverk
  • Display- & Videoannonser på Youtube
Vilka tjänster erbjuder ni?

Vi är framförallt specialiserade på traditionella sökannonser som är en av de mest lönsamma marknadsföringsmetoderna man kan använda sig av då man exponerar sitt företag gentemot användare som söker efter de produkter & tjänster ni erbjuder men som certifierad Google-partner kan vi även hjälpa er med Shopping, Display & Videoannonsering.

Vad kostar era tjänster?

Vi jobbar med skräddarsydda och flexibla lösningar för alla våra kunder. Vi har inga färdiga paket med tjänster du inte behöver utan vi utgår ifrån era unika förutsättningar och skapar offerter utifrån era önskemål.

Vi kan erbjuda både fasta priser, timpriser och löpande avtal beroende på vad som passar er bäst.

Varför ska jag välja er?

Som vi har nämnt tidigare jobbar vi med skräddarsydda upplägg som bygger ger dig rätt förutsättningar baserat på våra lång erfarenhet inom den digital sfären.

Vårt team har erfarenhet från snabbväxande e-handlare, startups, bygg, finans och mycket mer.

Förutom vår kunskap inom det digitala har vi erfarenhet av såväl bolags- och varumärkesbyggande vilket ger oss djupare förståelse för de utmaningar ni står inför och kunskap som är värdefull i strategiska beslut och prioriteringar.

Utvalda referenser

Kontakta oss vid frågor eller för att begära offert

Har du en fråga kring våra tjänster, hur vi arbetar eller vill du ha en offert på ett samarbete? Du når oss enkelt genom att maila till get@affiliated.se, ring oss på +46 704 55 14 48 eller fylla i kontaktformulär nedan så hör vi av oss för att boka in en digitalt möte.

15 + 11 =