Mätbar & effektiv annonsering

Annonsera på Facebook & Instagram

Skalbar annonsering på Meta som genererar fler leads & ökad försäljning

Vi hjälper er annonsera på Facebook & Instagram

Datadriven annonsering på Meta

Annonsering på Facebook & Instagram är effektivt sätt att exponera ert erbjudande mot rätt målgrupper. Detta beror på att Meta (Facebook & Instagram) sitter på otroliga mängder användardata som gör att man kan skapa relevanta annonser mot relevanta målgrupper. Den största skillnaden gentemot traditionell displayannonsering är att de har väldigt träffsäker användardata som t.ex. ålder, kön, geografisk position, intressen och mycket mer.

Kontakta oss idag för att få en analys av er webbplats, era konkurrenter och ett affärsupplägg som är anpassat efter era behov. Ring oss på 0704 55 14 48 eller maila get@affiliated.se.

Fullservice Social Medier-Byrå

Vi hjälper till med alltifrån strategi till produktion av annonser samt uppsättning av kampanjer. Du kan t.ex. välja att annonsera lokalt i ditt närområde, i utvalda områden, mot vissa kön eller åldergrupper och personer som visar intresse för relevanta ämnen. Dessutom kan du genom retargeting repetera ditt budskap gentemot användare som tidigare har besökt er webbplats och för att göra det ännu mer effektivt går det även att sortera ut personer som t.ex. genomfört ett köp, laddat ner ett whitepaper eller som redan valt att kontakta er.

Innehåll som boostar engagemang & konverteringar

För att era annonsera ska få ut maximalt av sin investering krävs det att man producerar innehåll som lever upp till användarnas förväntningar. Dina annonser ska inte kännas som annonser utan de ska känns naturliga i plattformen och tillföra värde till användarna. Genom att skapa naturligt värde kan ni öka förtroendet, skapa lojalitet, bygga engagemang och därmed öka er konverteringsgrad.

Ledande inom UGC-content

Vi har ledande expertis i UGC-content och tillhandahåller ett stort nätverk av UGC-kreatörer. Oavsett om ni är ute efter att samarbeta med större influencers, mikroinfluencers eller renodlade UGC-kreatörer har vi en lösning som passar just er.

Säljande funnels – skapa värde & bygg förtroende genom hela kundresan

Som vi redan nämnt ska man skapa innehåll som känns naturligt för användaren. Kombinerar man detta med en väl genomtänkt säljfunnel kan du maximera effekten av er annonsering & skapa minnesvärda varumärkeupplevelser som bygger långsiktiga kundrelationer.

Kontakta oss för offert & hjälp med Meta Ads

Kontakta oss idag för att ett första möte och berätta mer om ert företag och det ni erbjuder så tar vi fram ett skräddarsytt upplägg för hur ni kan öka er försäljning via annonsering på Facebook & Instagram.  

Du når oss enklast på 0704 55 14 48 eller via mail på get@affiliated.se

Kontakta oss idag så berättar vi mer!

Oliwer Brewitz
Grundare & Projektledare

+46 704 55 14 48
oliwer@affiliated.se

Våra bästa tips för att lyckas med Meta Ads

Satsa på Kvalitativt innehåll

Meta strävar efter att tillhandahålla relevant & engagerande innehåll som gör att användaren vill vara kvar på deras plattformar. Därför är det viktigt att när man skapar innehåll för plattformar som Facebook & Instagram att innehållet håller hög kvalitet och i den bästa av världar inte känns som en annons utan håller hög relevans mot målgruppen och det innehåll de normalt sett engagerar sig med och tillför ett tydligt värde som skapar intresse & engagemang.

Skapa en relevant kampanjstruktur

Strukturen för dina kampanjer i sociala medier är avgörande för deras framgång. Det är viktigt att skapa en välorganiserad struktur där man får kontroll över budget, affärsmål och målgrupper så man kan kontrollera vart man ska allokera mer eller mindre budget samt kunna utvärdera annonseringen på ett datadrivet sätt. 

Rätt upplevelse baserat på målgrupp

För att lyckas med SMA (Sociala Medier Annonsering) behöver du förstå målgruppen, snabbt fånga deras uppmärksamhet med rätt kommunikation & användarupplevelse med ett erbjudande som uppfyller deras behov. Detta innebär att du behöver skapa attraktiva erbjudanden, annonstexter och landningssidor som matchar användarens förväntningar samtidigt som du har ett erbjudande enkelt går att ta del utav.

Ställ hypoteser, testa, utvärdera & optimera

Meta-kampanjer kräver kontinuerlig testning och optimering för att uppnå sitt fulla potential. Kontinuerlig uppföljning av dina kampanjer och kritiska ändringar hjälper dig att förbättra dina annonsers prestanda och uppnå dina affärsmål med lönsamhet. För att lyckas i ett ständigt föränderligt medielandskap gäller det att löpande utvärdera, testa och optimera sina kampanjer.

Prioritera kvalitet framför kvantitet

Quality Rakning är ett mätresultat av relevansen mellan dina annonser, målgrupp och landningssidor. Genom att ha hög kvalitet på dina Ad Sets och kampanjer premieras du med lägre klickkostnader vilket i sin tur ökar dina chanser att skapa lönsamma kampanjer. Vice versa gäller om du inte skapar relevanta och kvalitativa kampanjer – oorganiserade kampanjer leder till högre klickkostnader vilket försvårar dina chanser att bli lönsam.

Håll koll på konkurrenterna

Att hålla koll på dina konkurrenter kan hjälpa dig att ligga steget före och identifiera nya möjligheter. När man går in på en konkurrents Facebook-sida finns det en flik som heter “Page Transparency”. Om du klickar dig vidare här kan du se vilka aktiva annonser dina konkurrenter marknadsför. 

Publicera nytt innehåll löpande

Om du använt sociala medier har du säkert märkt hur snabbt innehåll kan distruberas och konsumeras på en global nivå. Eftersom användare spenderar så pass mycket tid på sociala medier vill de ständigt ta del av nytt och uppdaterat innehåll i sina flöden. Detsamma gäller därför för annonser och man behöver kontinuerligt fylla på med nytt, relevant & engagerande innehåll för att bibehålla kvaliteten på sina kampanjer.

Missa inte dina landningssidor

Förutom kampanjstruktur, sökord och annonser behöver du även se över dina landningssidor. Har den en trovärdig design? Besvarar den användarens frågor för att de ska kunna genomföra ett köp? Vilken enheter surfar dina besökare in ifrån? Hur ser upplevelsen ut på mobil / dator?

Vill du hellre bli uppringd?

Utvalda referenser

Kontakta oss vid frågor eller för att begära offert

Har du en fråga kring våra tjänster, hur vi arbetar eller vill du ha en offert på ett samarbete? Du når oss enkelt genom att maila till get@affiliated.se, ring oss på +46 704 55 14 48 eller fylla i kontaktformulär nedan så hör vi av oss för att boka in en digitalt möte.

11 + 5 =