Öka er synlighet & få fler affärer

Sökmotoroptimering (SEO)

Vi hjälper företag öka sin trafik & sälja mer med hjälp av SEO

Våra bästa tips för att lyckas med SEO

Sätt användaren i Fokus

Google strävar efter att så snabbt som möjligt erbjuda relevanta svar gentemot sina användare. Det innebär att en webbplats som fokuserar på användarna och användarvänlighet också kommer gynnas i sitt SEO-arbete. Genom att skapa relevant innehåll och fokusera på bra användarupplevelser får du en webbplats som är både användar- och sökmotorvänlig.

On-Page Optimering

Gör en ordentlig sökordsanalys och strukturera upp innehållet på ett relevant sätt. Optimera hemsidan med allt ifrån meta-taggar och rubriker till innehåll och användarupplevelsen. Allt för att säkerställa att både sökmotorer och potentiella kunder finner din hemsida tilltalande och relevant.

Off-Page Optimering

Utan ett rykte på nätet kommer Google inte bry sig om din webbplats. Skapa långsiktiga länkstrategier med relevanta & kvalitativa artiklar från auktoritära och nischade sajter. Kombinera detta med PR-strategier som ökar ert varumärkes anseende och er domäns auktoritet så kommer ni förbättra era placeringar i sökresultaten.

Teknisk Optimering

Se till att din webbplats tekniska aspekter, såsom sidans laddningshastighet, mobilvänlighet och strukturerad data är i ordning utan några buggar. Detta för att säkerställa en sömlös användarupplevelse och optimal prestanda utifrån Googles riktlinjer.

Prioritera rätt baserat på sökintention

Analysera & definiera din målgrupps intentioner med olika sökord & sökfraser. Därefter prioriterar du rätt sökord på rätt plats baserat på användarens intention. Ibland kan det vara bättre att styra vidare användaren till en fördjupningsartikel, case-sida eller annat innehåll än att försöka stänga affären direkt. Så det gäller att ha fingertoppskänsla och välja rätt CTA (Call-to-action) baserat på vart användaren befinner sig köpresan. 

Bli en Thought Leader med Content

Etablera ert varumärke som en “Thought leader” genom att skapa informativt och engagerande innehåll som visar din expertis inom branschen. På så vis kan du locka mer trafik och bygger samtidigt upp ett förtroende mot dina potentiella kunder.

Kontakta oss idag så berättar vi mer!

Oliwer Brewitz
Partner & Google Specialist

+46 704 55 14 48
oliwer@affiliated.se

Vill du hellre bli uppringd?

Innehåll, rykte & teknik skapar framgångsrik SEO

För att bli framgångsrik inom SEO brukar man tala om tre grundprinciper som man behöver arbeta aktivt med för att öka sin synlighet och ta bättre placeringar: On page, Off page och Teknisk SEO.

On page SEO handlar om optimering av webbplatsens innehåll och för att bli framgångsrik inom sökmotoroptimering behöver man förstå värdet av relevant & värdeskapande innehåll. Dels behöver du handlar det om att använda rätt sökord på rätt plats och dels skapa innehåll som besvarar rätt frågor baserat på sökfras. Du behöver även rent tekniskt tagga upp din webbplats innehåll med rätt HTML-taggar så Google enkelt kan förstå innehållshierarkin vilket även återspeglar sig i en förtroendeingivande och lättbegriplig användarupplevelse.

Off page SEO är din domäns, webbplats och varumärkes rykte på internet. Den starkaste indikatorn för ett starkt rykte enligt Googles algoritmer är länkar från andra relevanta och auktoritära webbplatser. Detta kan man bygga upp genom att t.ex. återförsäljare eller leverantörer länkar till ens webbplats, att man ställer upp i intervjuer i tidningar och delar med sig av sin expertis eller gästbloggar på andras webbplatser. Vi har många olika strategier som är redo att implementeras för att ni ska kunna stärka er domän länkprofil och varumärkes rykte online.

Teknisk SEO är för många en av de mest abstrakta delarna inom SEO. För oss som varit med i branschen ett tag så är det ett av de mest logiska. Teknisk optimering utgår alltid utifrån att webbplatsen ska vara byggd för användare och innehållet ska vara strukturerat och organiserat på ett sätt som gör det enkelt för användaren att hitta rätt information vid rätt tidpunkt. Om du t.ex. har en blogg- eller produktkategori med flera sidor av innehåll på samma ämne / kategori så vill man implementera canonicals mot första sidan. Detta görs kortfattat för att den sida man vill ska ranka på Google naturligtvis är förstasidan i en katalog av flera sidor. Den har troligtvis senaste blogginläggen, toppsäljande produkterna eller billigaste produkterna först beroende på hur innehållsflödet är sorterat.

Som du märker ovan finns det många olika fall och scenarion där olika strategier behöver implementeras. Vi har hjälpt och hjälper massor av företag med SEO och har expertkunskap inom området. För att veta exakt vad bästa strategin är för ditt företag behöver vi lära oss mer om din verksamhet, era målgrupper, era affärsmål och er webbplats.

Kontakta oss gärna om du vill ta ett första uppstartsmöte där vi får lära känna ert företag bättre, presentera vårt team och våra olika upplägg. Vi erbjuder både färdiga SEO-paket och mer avancerade upplägg beroende på vad ni är för typ av företag och hur era behov ser ut.

Vi hjälper er synas på Google

Skapa webbupplevelser för användaren – Inte för sökmotorer

När vi jobbar med SEO eller sökmotoroptimering utgår vi alltid utifrån att sätta användarens bästa i första rummet. Det är för att Googles algoritmer är utformade utifrån grundfilosofin att ge användaren rätt svar så snabbt som möjligt. Kan Google leverera relevanta sökträffar i det organiska sökresultatet ökar även förtroendet för deras annonser. Så genom SEO kan de skapa bättre sökresultat och användareupplevelser vilket också leder till att fler klickar på deras annonser vilket de tjänar mer pengar.

Flexibelt & långsiktigt SEO arbete

Sanningen är att det inte finns några rätta, enkla eller absoluta svar när det kommer till SEO. Det gäller att löpande testa, experimentera och optimera en webbplats för att öka sin synlighet och förbättra sin placeringar. Dessutom förändras algoritmer och förutsättningar kontinuerligt – likaså den externa konkurrensen. Det som utmärker oss mot många andra konsulter och byråer inom SEO-branschen är vårt sätt att arbeta med kundanpassade och flexibla affärsupplägg. Vi erbjuder naturligtvis färdiga SEO-paket men vi har även flexibla tillvalstjänster så vi kan anpassa SEO-arbetet utifrån er webbplats förutsättningar utan att ni behöver signa upp er på onödigt dyra avtal med lång bindningstider. Vi har ett komplett erbjudande där ni kan få hjälp alltifrån sökordsanalyser, produktion av texter, länkbyggande, PR-tjänster, tekniska analyser, teknisk optimering och t.o.m. hyra en av våra SEO-konsulter.

SEO är en del av vår DNA och vi har hjälpt många företag öka sin försäljning via sökmotorer genom åren. Vi är ett team av erfarna strateger, analytiker, skribenter och SEO-tekniker som hjälper småbolag att ta fram lönsamma sökstrategier. 

Vi skapar sälja kundresor med användarupplevelsen och era affärsmål i fokus vilket gynnar försäljning över alla era kanaler. Börja alltid med SEO innan ni skapar andra typer av kampanjer eller börjar köpa trafik till er sajt eftersom ni med hjälp av SEO kan skapa relevanta användarupplevelser och webbplatsstrukturer.

Kontakta oss idag för att få en analys av er webbplats, era konkurrenter och ett affärsupplägg som är anpassat efter era behov.

Hur innehåll boostar dina placeringar

För att nå högre placeringar kan du vinna mycket mark på att skapa värde för sina potentiella kunder innan, under och efter ett köp. Genom att hjälpa kunden att ta beslut genom hela köpprocessen ökar förtroendet, stärks varumärkeskännedom och din webbplats premieras i sökresultatet vid sökningar inom ämnet från samma användare. Om du även skapar innehåll som hjälper användaren använda dina produkter &. tjänster på ett bättre sätt kan du även öka förtroendet ytterligare, fördjupa relationen och skapa bättre förutsättningar att synas inför deras nästa köptillfälle. Kort och gott, om du vill konkurrera om topplaceringarna, behöver din webbplats möta kundens förväntningar på erbjudande & användarupplevelse, tala kundens språk och besvara de frågor som din kund kan tänkas ha innan, under och efter de genomför ett köp. 

Vill du ha hjälp med ert SEO-arbete? 

Kontakta oss idag för att ett första möte och berätta mer om ert företag och det ni erbjuder så tar vi fram ett skräddarsytt förslag för att ni ska kunna slå era konkurrenter om topplaceringarna på Google.  

Vår arbetsprocess

1. Kundintervju

VI inleder alltid våra samarbeten med en kundintervju där ni får berätta mer om ert företag och tjänsterna ni erbjuder. Således får vi lära oss mer om er målgrupp och deras utmaningar.

2. Sökordsanalys

Därefter genomför vi en sökordsanalys baserat på era viktigaste tjänster och främsta konkurrenter. Sökordsanalysen revideras i samråd med er innan vi påbörjar strategiarbetet.

3. Strategi

När vi identifierat ett antal sökord väljer vi ut de sökord som matchar era produkter & tjänster samt som passar er budget och era geografiska inriktning på bästa sätt.

4. Sidstruktur

Vi sätter därefter upp en sidstruktur anpassad för både era potentiella kunder och för sökmotorerna. Med en korrekt uppsatt sidstruktur prioriteras rätt landningssida vid rätt söktillfälle.

5. Innehållsproduktion

Nu är det dags att börja producera säljande innehåll i form av text, illustrationer, bilder och video för att tillföra värde gentemot besökarna och således bli prioriterad i söket.

6. Analys & Optimering

Efter lansering av nya innehållet sker löpande analyser och uppföljning för att se att det går åt rätt håll. Vi gör justeringar och teknisk optimering för att förbättra hemsidans prestanda.

Vad vi erbjuder

Detta ingår alltid

  • Kundintervju
  • Sökordsanalys
  • Titlar & Meta beskrivningar
  • Redaktionell innehållsproduktion
  • Teknisk analys
  • Google Search Console med sökrapporter

Tillval

  • Fördjupad sökordsanalys
  • Content planering
  • Fördjupad teknisk analys
  • Hjälp med 301-ompekningar
  • Produktion av illustrationer, foto & video
  • PR-  & Länkstrategi
  • Outreach av länkar

Frågor & Svar

Vad är en SEO-byrå?

SEO står för Search Engine Optmization och en SEO-byrå är ett företag som hjälper andra företag att driva fler affärer genom sökmotorer som Google.

Google har drygt 95% av sökmotormarknaden i Sverige och därför brukar man framförallt optimera för den och de andra sökmotorerna hänger med därefter.

SEO är kortfattat konsten att synas organiskt i sökresultatet och innefattar tre delar:

  • On Page-SEO
  • Off Page-SEO
  • Teknisk SEO

Exakt vad dessa delarna innefattar berättar vi gärna mer om men det vi kan säga är att Google har över 200 rankingfaktorer som de tar hänsyn till när de väljer ut vilket företag som får förstaplatsen på Google.

Vilka tjänster erbjuder ni?

Vi erbjuder alla tre delarna som SEO bygger på vilket innefattar:

  • On Page-SEO
  • Off Page-SEO
  • Technical SEO

On Page-SEO är att ha rätt innehåll på rätt plats. Det ska vara relevant innehåll som besvarar dina kunders vanligaste frågor, painpoints och talar kundens språk. För du behöver prata kundens språk för att Google ska förstår att din hemsida handlar om det som din kund söker efter.

Off Page-SEO är kortfattat din webbplats rykte på internet. Det kan vara alltifrån omnämningar på olika bloggar och tidsskrifter, länkar in till din webbplats och annat som gör att Google förstår att ert företag har ett välrenommerat rykte och uppskattar av många andra kunder.

Technical SEO påverkas av hur väl du har strukturerat upp ditt innehåll, optimerat laddningstider och filer samt att ni ger Google rätt förutsättningar att förstå vad er webbplats handlar om och vilka sidor som är viktigast för era kunder.

Vad kostar era tjänster?

Vi jobbar med skräddarsydda och flexibla lösningar för alla våra kunder. Vi har inga färdiga paket med tjänster du inte behöver utan vi utgår ifrån era unika förutsättningar och skapar offerter utifrån era önskemål.

Vi kan erbjuda både fasta priser, timpriser och löpande avtal beroende på vad som passar er bäst.

Varför ska jag välja er?

Som vi har nämnt tidigare jobbar vi med skräddarsydda upplägg som bygger ger dig rätt förutsättningar baserat på våra lång erfarenhet inom den digital sfären.

Vårt team har erfarenhet från snabbväxande e-handlare, startups, bygg, finans och mycket mer.

Förutom vår kunskap inom det digitala har vi erfarenhet av såväl bolags- och varumärkesbyggande vilket ger oss djupare förståelse för de utmaningar ni står inför och kunskap som är värdefull i strategiska beslut och prioriteringar.

Så säger våra kunder

Affiliated har hjälpt vårt familjeföretag i över 5 år och vi har sedan dess vuxit från 3 MSEK till över 25 MSEK i omsättning. Affiliated har haft en kritisk roll till vår ökade försäljning med hjälp av bl.a. SEO & annonsering på Google där vi även fått mycket insikter kring sökbeteenden och kunnat utveckla vår affär utifrån kundernas behov. Vi ser fram emot många framgångsrika år för oss båda framöver.

Bobby Baktash
VD, Stockholm Mattor & Golv AB

Utvalda referenser

Kontakta oss vid frågor eller för att begära offert

Har du en fråga kring våra tjänster, hur vi arbetar eller vill du ha en offert på ett samarbete? Du når oss enkelt genom att maila till get@affiliated.se, ring oss på +46 704 55 14 48 eller fylla i kontaktformulär nedan så hör vi av oss för att boka in en digitalt möte.

10 + 14 =