Effektiv & mätbar marknadsföring
Annonsera på Google Ads
Sälj mer genom att bli hittad när dina kunder söker efter dina produkter eller tjänster
Våra bästa tips för att lyckas med Google Ads
Sätt användaren i Fokus
Google strävar efter att så snabbt som möjligt erbjuda relevanta svar gentemot sina användare. Det innebär att en webbplats och annonskampanj som fokuserar på användarna och användarvänlighet också kommer gynnas i sitt resultat. Genom att annonsera på relevanta sökfraser och ge användarna en bra användarupplevelse har du goda förutsättningar för att dina kampanjer ska resultera i lönsamhet.
Skapa en relevant kampanjstruktur
Strukturen för dina SEM-kampanjer är avgörande för deras framgång. Det är viktigt att skapa en välorganiserad och lättanvänd struktur som är baserad på dina affärsmål och målgrupp. På kampanjnivå bestäms budgivningsstrategi, geografisk inriktning och budget för kampanjens mål.
Rätt upplevelse baserat på sökfrågan
För att lyckas med SEM behöver du försöka förstå användarens sökintention, ge dem rätt användarupplevelse (UX) och erbjudanden för att uppfylla deras behov. Detta innebär att du behöver skapa attraktiva erbjudanden, annonstexter och landningssidor som matchar användarens förväntningar.
Ställ hypoteser, testa, utvärdera & optimera
SEM-kampanjer kräver kontinuerlig testning och optimering för att uppnå sitt fulla potential. Kontinuerlig uppföljning av dina kampanjer och kritiska ändringar hjälper dig att förbättra dina annonsers prestanda och uppnå dina affärsmål med lönsamhet. För att lyckas i ett ständigt föränderligt medielandskap gäller det att löpande utvärdera, testa och optimera sina kampanjer.
Prioritera kvalitet framför kvantitet
Quality Score är ett mätresultat av relevansen mellan dina annonstexter, sökord och landningssidor. Genom att ha hög kvalitet på dina annonsgrupper och kampanjer premieras du med lägre klickkostnader vilket i sin tur ökar dina chanser att skapa lönsamma kampanjer. Vice versa gäller om du inte skapar relevanta och kvalitativa kampanjer – oorganiserade kampanjer leder till högre klickkostnader vilket försvårar dina chanser att bli lönsam.
Håll koll på konkurrenterna
Att hålla koll på dina konkurrenter kan hjälpa dig att ligga steget före och identifiera nya möjligheter. Förutom dina viktigaste sökord finns det olika verktyg för att genomföra omfattande konkurrensanalyser för deras sökkampanjer.
Bli en vinnare med Long-Tail ord
Ett long-tail ord är ett längre och mer specificerat sökord vilket också innebär att användaren oftast har hunnit göra mer research och därmed är närmare ett köpbeslut. Bland sökord som ibland har lägre sökvolymer men en högre konverteringsgrad hittar man oftast de riktiga vinnarna som ger bäst avkastning.
Missa inte dina landningssidor
Förutom kampanjstruktur, sökord och annonser behöver du även se över dina landningssidor. Har den en trovärdig design? Besvarar den användarens frågor för att de ska kunna genomföra ett köp? Vilken enheter surfar dina besökare in ifrån? Hur ser upplevelsen ut på mobil / dator?
Kontakta oss idag så berättar vi mer!

Oliwer Brewitz
Partner & Google Specialist
Vill du hellre bli uppringd?
SEM-Byrå i Stockholm
Att komma igång med sökannonsering är enkelt men för att skapa lönsamma kampanjer krävs kunskap & erfarenhet av Google Ads samt metodik att arbeta datadrivet för att skapa skalbara kampanjer och få ut maximalt av sin annonsbudget. Våra mest erfarna konsulter har jobbat med Googles produkter i över +10 års tid och följer kontinuerligt utvecklingen och trender för strategierna som ger bäst resultat.
Med Affiliated som er dedikerade SEM-partner kan ni känna er trygga med att ni annonserar på relevanta fraser med säljande annonser som ständigt analyseras och optimeras med en datadriven approach. Vi vill växa tillsammans med våra kunder och jobbar alltid för att ni ska få ut maximalt av era Google Ads. Förutom löpande optimering vill vi engagera oss i hela kundresan och skapa bästa mäjliga förutsättningar att driva fler affärer till er verksamhet.
Kontakta oss idag så berättar vi mer!

Oliwer Brewitz
Partner & Google Specialist
Vill du hellre bli uppringd?
Vi sköter er annonsering på Google Ads
Den främsta fördelen med att arbeta med oss är att vi tar ett helhetsgrepp över er annonsering på Google. Alltifrån att sätta upp kampanjstrukturer där ni får ökad relevans & bättre kontroll på era budgeter, till optimering av annonser & landningssidor samt målspårning av trafiken.
För oss räcker det inte att stirra sig blint på sökord och annonstexter utan man behöver se över hela kundresan och se till att design, innehåll och erbjudanden stämmer överens med användarens sökintention för att få ut maximalt av sin annonsering på Google.
Vi har lång erfarenhet av att skapa säljande kundresor med trovärdig webbdesign och webbcopy som konverterar.
Tveka inte att kontakta oss om du vill anlita en SEM-byrå som bryr sig om din affär och vill växa tillsammans med ditt bolag!
Vår arbetsprocess
1. Kundintervju
VI inleder alltid våra samarbeten med en kundintervju där ni får berätta mer om ert företag och tjänsterna ni erbjuder. Således får vi lära oss mer om er målgrupp och deras utmaningar.
2. Sökordsanalys
Därefter genomför vi en sökordsanalys baserat på era viktigaste tjänster och främsta konkurrenter. Sökordsanalysen revideras i samråd med er innan vi påbörjar strategiarbetet.
3. Kampanjuppsättning
Vi sätter upp en optimerad kampanjstruktur som baserar sig på er webbplats innehåll och användarnas sökintention. Detta ger kampanjen en ökad relevans och lönsamhet.
4. Mätning
Vi sätter därefter upp mätning som delas med er så ni kan följa arbetet och utvärdera hur många förfrågningar eller köp som kommer från våra gemensamma kampanjer.
5. Analys & Testning
Nu börjar det riktiga arbetet. Vi utesluter irrelevanta sökord och A/B-testar annonser, målgrupper och mer för att sänka förvärvskostnaden och öka konverteringarna.
6. Rapportering
Utöver löpande optimeringsarbete får ni självklart rapporter skickade till er med kampanjernas prestation och resultat med förändring över tid så ni ser att arbetet går åt rätt håll.
Vad vi erbjuder
Detta ingår alltid
- Kundintervju
- Sökordsanalys
- Kampanjuppsättning
- Löpande analys, optimering & A/B-testning av annonser
- Rapportering
Tillval
- Implementation av Google Analytics 4 + Google Tag Manager
- Konfiguration av målspårning
- Dynamiska sökannonser
- Produktion av Displayannonser & Shopping-feed
- Google Display
- Google Shopping
- Google Performance Max
Frågor & Svar
Vad är en SEM-byrå?
SEM står för Search Engine Marketing och en SEM-byrå är ett företag som hjälper andra företag med marknadsföring på Google.
I vår bransch brukar man framförallt räkna det till företag som jobbar med annonsering på Google.
Annonsering på Google innefattar flera produkter bl.a:
- Annonser i sökresultatet
- Annonser på Google Maps
- Shopping-annonser i sökresultatet
- Displayannonser i Googles annonsnätverk
- Display- & Videoannonser på Youtube
Vilka tjänster erbjuder ni?
Vi är framförallt specialiserade på traditionella sökannonser som är en av de mest lönsamma marknadsföringsmetoderna man kan använda sig av då man exponerar sitt företag gentemot användare som söker efter de produkter & tjänster ni erbjuder men som certifierad Google-partner kan vi även hjälpa er med Shopping, Display & Videoannonsering.
Vad kostar era tjänster?
Vi jobbar med skräddarsydda och flexibla lösningar för alla våra kunder. Vi har inga färdiga paket med tjänster du inte behöver utan vi utgår ifrån era unika förutsättningar och skapar offerter utifrån era önskemål.
Vi kan erbjuda både fasta priser, timpriser och löpande avtal beroende på vad som passar er bäst.
Varför ska jag välja er?
Som vi har nämnt tidigare jobbar vi med skräddarsydda upplägg som bygger ger dig rätt förutsättningar baserat på våra lång erfarenhet inom den digital sfären.
Vårt team har erfarenhet från snabbväxande e-handlare, startups, bygg, finans och mycket mer.
Förutom vår kunskap inom det digitala har vi erfarenhet av såväl bolags- och varumärkesbyggande vilket ger oss djupare förståelse för de utmaningar ni står inför och kunskap som är värdefull i strategiska beslut och prioriteringar.
Så säger våra kunder

Affiliated har hjälpt vårt familjeföretag i över 5 år och vi har sedan dess vuxit från 3 MSEK till över 25 MSEK i omsättning. Affiliated har haft en kritisk roll till vår ökade försäljning med hjälp av bl.a. SEO & annonsering på Google där vi även fått mycket insikter kring sökbeteenden och kunnat utveckla vår affär utifrån kundernas behov. Vi ser fram emot många framgångsrika år för oss båda framöver.
Bobby Baktash
VD, Stockholm Mattor & Golv AB
Kontakta oss vid frågor eller för att begära offert
Har du en fråga kring våra tjänster, hur vi arbetar eller vill du ha en offert på ett samarbete? Du når oss enkelt genom att maila till get@affiliated.se, ring oss på +46 704 55 14 48 eller fylla i kontaktformulär nedan så hör vi av oss för att boka in en digitalt möte.